Miraži i kulise na ovotjednim Kratkim slikama

array(3) { [0]=> int(2251) [1]=> int(986) [2]=> int(2249) }


Kratke slike
i Kratka baza 25 FPS-a u ?etvrtak 25. velja?e donose tri filma o pitanjima percepcije, iluzije i stvarnosti. Program po?inje u 19:30 u MM centru (Savska cesta 25), a ulaz je besplatan.

Film Mirages kanadskog autora Emanuela Liche portretira repliku ira?kog sela sagra?enu u kalifornijskoj pustinji kao poligon za vježbanje ameri?koj vojsci prije odlaska na samo ratište. Selo su sagradili holivudski profesionalci – scenografi, rekviziteri, pirotehni?ari, a uloge stanovnika pripale su brojnim statistima iz filmova te ?lanovima ira?ke dijaspore u SAD-u. Selo je ameri?ku vojsku upoznavalo sa stvarnoš?u Iraka kakvu je zamišljala Amerika. Film prikazuje slike kampa i razgovore s ljudima koji su radili iza scene evociraju?i percepciju stvarnosti koju su kreirali.

Bailu Dream (r. Nicolas Boone) donosi pri?u o kineskom selu koje je 2008. razrušeno u potresu, nakon kojega je kineska vlada odlu?ila na njegovom mjestu izgraditi francusko selo i krenula u stvaranje idealnog francuskog seoskog života. Selo je više tematski park nego mjesto za život, ono je simulacija zapadnja?ke estetike koja predstavlja najgoru mogu?u manifestaciju zapadnja?kog turizma. Pa ipak, kinesko stanovništvo, po nalogu vlade, tamo živi. Živi u sporoj agoniji histeri?nog sna. Film je prikazan na brojnim uglednim festivalima poput International Film Festival Rotterdam, IndieLisboa, Jihlava International Film Festival…

Nagra?en s 24 nagrade, nominiran za Oscara 2015. za najbolji kratki film, Butter Lamp u režiji Hu Weia, suptilni je komentar na utjecaj globalizacije i tehnologije te na nasilnu asimilaciju tibetanske kulture onoj kineskoj i zapadnja?koj. Film se bavi refleksijom o stvarnosti i njezinoj reprezentaciji. Inspiriran popularnom kineskom praksom obiteljskog portretiranja pokazuje nam skupine tibetanskih nomadskih obitelji koje poziraju putuju?em fotografu apsurdnih i simboli?kih kulisa: Zabranjeni grad s divovskom slikom Maoa, Kineski zid, Olimpijski stadion u Pekingu, Disneyland, havajska plaža. Cijela se radnja odvija ispred nepomi?ne kamere, ali nakon micanja zadnje kulise, kamera po prvi put mijenja fokus i otkriva stvarnu lokaciju snimanja.

Ova tri dokumentarna filma gledamo u sklopu programske cjeline Iz Kratke baze 25 FPS-a koja jednom mjese?no na Kratkim slikama prikazuje radove iz podru?ja inovativnog i eksperimentalnog filma i videa. Kratke slike, filmski su program MM centra, jednog od najstarijih zagreba?kih  još uvijek aktivnih kina. Kratke slike pozornost posve?uju inovativnim filmskim strujanjima, prate?i tokove suvremene produkcije, ali i klasi?nih ostvarenja.

Komentari

komentara